3 de gener del 2009

Dels diaris

Després d'un llarg periode sense publicar cap novetat degut al traspàs del nostre germà Joan Casanovas (e.p.d.) , reprenem la tasca de recopilar noticies i fets sobre la història de la botiga. En concret hem trobat un diari que fa un article del dia de la innauguració.

El diari "Tarrasa información" en el seu numero del dia 17 de juny de 1967, publica un article en el que explica la història de la botiga, algunes de les informacions curioses que hi trobem fan referència a que la botiga va ser remodelada pel Sr. Torrella entre el mes de novembre de 1966 i el mes de juny de 1967, durant aquest temps va romandre tancada al públic.



També parla d'un nom inicial que era "La Americana" i que segons diu l' article "...habiendo sido rebautizada, años después, por esa gran maestra en decires que es la voz popular, con el sugerente título de CA L' ESPERANTISTA - en atención a las aficiones lingüísticas del padre del actual propietario-, por un nuevo querer de la lengua del pueblo tuvo finalmente que llamarse LA CASA DE LAS BOINAS, y así seguirá llamándose por muchos años, mientras la aludida poderosa voz no cambie de parecer". Es a dir que el nom de la botiga es fruit de la "voz popular".

Les autoritats i forces vives que vàren assistir a la innauguració vàren ser l' arxiprest Rv. Dr. D. José Pons i "presidiendo una variada representación municipal" el regidor Sr. Padró.

Al final de l' article parla del soterrani de la botiga on explica que ".... fue utilizada durante la guerra española para custodiar en ella una buena parte de la documentación procedente de los archivos parroquiales, salvándola así de la destrucción."